Slovensko 16.-20. 8. 2003

O prázdninách v roce 2002 jsme si s Honzou přečetli cestopis Jawaha-ride o cestě do Chorvatska na Jawách 350. Do té doby mě ani nenapadlo, že bych se mohl vydat na motorce za hranice. Já už měl motorku doma a vydělával na renovaci, Honza svojí koupil po prázdninách. Plánované Chorvatsko jsme hlavně z nedostatku peněz a trochu z obavy nevyzkoušených motorek odložili a jako další možnost jsme vybrali Slovensko, kde jsme se mohli v případě poruchy alespoň domluvit.

 
Účastníci:  Jawa 350/360 + PAv 40    - Petr
                Jawa 350/639                    - Honza

První pokus:
11. 8. 2003

Vyrazili jsme brzo ráno, aby jsme stihli dojet až na Slovensko, ale už kousek za Pískem se motorce moc nechtělo. Po zběžné kontrole jsme vyrazili dál, ale po několika kilometrech v ní zarachtalo a po sundání hlav jsem si jen potvrdil, že jsem lehce přidřel. Rozhodli jsme se pro návrat a motorka jela pořád hůř, ale dojela. Doma jsem zjistil, že se rozžhavil rotor až z něj lítal cín a utavil špalíky na kladívkách, tím se rozhodil předstih a následovalo přidření ještě nezajetého motoru.

       

1. den 16. 8. 2003 sobota

Nevzdali jsme se a po opravě znovu vyrazili, ale kousek před Brnem se mi při průjezdu kolonou zasekla řadička v dolní poloze a tím vymáčkla spojku. Za chvilku přišla z domova SMS s dotazem, jak mi funguje motorka. Kolona se rozjela a opravovat na dálnici jsme zavrhli. Zavolal jsem odtahovku ( už nikdy víc, radši tlačit ), dispečer chtěl kilometrovník a nestačilo mu říct, že jsem před Brnem směrem od Prahy a z mostu vidím ceduli Brno. Po několika zopakováních, že nevidím kilometrovník ani číslo nejbližšího sjezdu jsem mu řekl číslo na jediné cedulce co byla v dohledu s tím, že to není kilometrovník!!! Bylo to číslo mostu a on poslal odtahovku na Vyškov, což mě sálo asi o 1000 Kč víc. Po odtažení mi v servisu půjčili nářadí a začalo se opravovat. Z jednoho válečku se zkoseným čelem, který přesouvá kulisu řazení vypadl kolík, váleček se otočil a zablokoval řazení. Honza vyrazil shánět nový váleček, to se mu povedlo a po složení jsme vyrazili dál. Bylo už dost hodin a v mapě jsme našli kemp u Prostějova. Cestou jsem zjistil, že mi trochu sákne olej z převodovky, koupil jsem lepidlo na benzínce a opravu nechal na ráno.

           

2. den 17. 8. 2003 neděle

Ráno jsme přetěsnili víko motoru a vyrazili. Před Slovenskými hranicemi bylo několik objížděk, ale nakonec jsme dorazili na Starý Hrozenkov. Na hranicích se celník naklonil k okýnku a prohlížel si mojí motorku. Byla ještě trochu od oleje a já si myslel, že mě nepustí dál, ale pak se začal ptát narok výroby... Nechali jsme si dát razítko do pasu a natěšení vyrazili za hranice. Kuli zdržení s přetěsňováním a objížďkami jsme dojeli jen k Martinu. Kemp se nám zdál drahý a tak jsme kus za městem našli zarostlou louku.

       

3. den 18. 8. 2003 pondělí

Ráno jsme zabalili a já už šel pro helmu, v tom Honza volal, že vidí krávu. Šel jsem se podívat, jestli si nedělá srandu. Za stromem už jich bylo vidět víc a za chvilku se rozběhly k nám, zastavily se pár metrů od nás. Chvíli stály, pak prošel bača se psem a krávy pomalu pokračovaly dál. Asi 20 km před Popradem jsme se ubytovali v motorestu Kriváň. Bez báglů jsme vyrazili na prohlídku Popradu. Prošli jsme se po městě, zaujala nás zastrčená hospůdka s Tatranem mezi třemi s českým pivem. Po prohlídce města jsme se cestou zpět zajeli podívat na Štrbské pleso. Užili jsme si 10 km zatáček z Tatranské Štrby. Po návratu jsme si dali slovenské pivo a ve společenské místnosti se chtěli podívat na film ve slovenštině. Dávali Vrchní, prchni v češtině. Za chvilku si přisedly čtyři polky. Angličtina nám moc nešla a česko-polsky jsme se domluvili docela dobře. Nejmladší chtěla svézt na motorce, ale protože jsme měli upito, musela počkat do rána. Zahráli jsme si karty, my je učili prší a ony nás hru makao.

   

4. den 19. 8. 2003 úterý

Ráno jsme vstali trochu dýl a holky zrovna odjížděly. Projeli jsme se po okolí a pak jeli lanovkou na Skalnaté pleso. Na Lomnický štít jsme nechtěli, protože byl zahalený v mrakách. Udělali jsme si delší procházku a pak vyrazili zpět. Zašli jsme si na večeři a šli spát dřív, protože nás ráno čekal přesun domu.

       

       

5. den 20. 8. 2003 středa

Ráno jsme se vydali k domovu a bez problémů jsme urazili 618 km za 13 hodin.

Ujeli jsme 1666 km a až na počáteční problémy s nevyzkoušenou motorkou to byla super dovolená. Utratil jsem 3500 Kč a necelé 2000 Kč za odtah. Hned po návratu jsme se těšili až se vydáme do vysněného Chorvatska.

Jawa 350