PAv 40
PAv 40 je jednokolový návěsný vozík za motorku. Mohou ho tahat motorky o zdvihovém objemu nad 170 ccm. Vozík musí mít stejnou SPZ jako motorka, protože SPZ motorky není přes vozík vidět.
Vyráběl se PAv 40 a PAv 41, nevím jak se přesně lišily. Některé detaily se měnily v průběhu výroby i na PAvu 40.
Můj vozík je z roku 1965. Má odpružení zadního kola provedeno tlačnými pružinami a sundavací víko.
Některé vozíky mají odpružení zadního kola gumovými bloky, víko na pantu a zahrádku.
Dnes se výrobou podobných vozíků zabývají firmy Kobras a Veraal.
Spoustu užitečných informací najdete na MotoMagazínu.
Technické údaje:
| 
       Vlastní váha  | 
      
       20 kg  | 
    
| 
       Dovolené zatížení  | 
      
       30 kg  | 
    
| 
       Maximální dovolená rychlost  | 
      
       70 km/h  | 
    
| 
       Objem ložného prostoru  | 
      
       103,6 dm3  | 
    
| 
       Pneumatika  | 
      
       12" x 4"  | 
    
| 
       Tlak v pneumatice  | 
      
       1,0 - 1,2 atp  | 
    
| 
       Maximální výška  | 
      
       640 mm  | 
    
| 
       Maximální šířka  | 
      
       620 mm  | 
    
| 
       Vzdálenost osy kola návěsu od osy zadního kola motocyklu  | 
      
       1 360 mm  | 
    
Klady:
- 103,6 dm3 pohromadě ( Naskládali jsme tam tři motorkářský bundy, troje kalhoty a dvoje boty. )
- není problém se prodírat zácpou ( V Janově jsem projel všude, kde se vešel skůtr. )
- vzhled ( Pokud máte motorku, ke které se trošku hodí. )
- je vodotěsný ( Voda se mi do něj ještě nedostala ani při jízdě v prudkém dešti. )
Zápory:
- zhorší se jízdní vlastnosti ( Musí se jezdit bez prudkých manévrů, jinak to s motorkou dost mává. Při plynulém naklápění se s ním dá jet docela ostře a do poměrně velkých náklonů. Velký vliv má dotažení kloubů, přetížení a umístění těžších věcí, které by měly být co nejníže. Pokud začne foukat vítr nebo se zhorší kvalita silnice, je to s vozíkem hodně znát a musí se zpomalit. )
- klesne maximální rychlost ( Pokud jsou příznivé podmínky, dá se držet cestovní rychlost 100 až 110 km/h. )
- hůř se s ním couvá ( Pokud umíte couvat s károu, nebudete mít větší problémy. )
- motorka je s ním trochu delší ( Při zařazování mezi auta nebo při parkování. )
Fotky: