PAv 40

PAv 40 je jednokolový návěsný vozík za motorku. Mohou ho tahat motorky o zdvihovém objemu nad 170 ccm. Vozík musí mít stejnou SPZ jako motorka, protože SPZ motorky není přes vozík vidět.

Vyráběl se PAv 40 a PAv 41, nevím jak se přesně lišily. Některé detaily se měnily v průběhu výroby i na PAvu 40.

Můj vozík je z roku 1965. Má odpružení zadního kola provedeno tlačnými pružinami a sundavací víko.

Některé vozíky mají odpružení zadního kola gumovými bloky, víko na pantu a zahrádku.

Dnes se výrobou podobných vozíků zabývají firmy Kobras a Veraal.

Spoustu užitečných informací najdete na MotoMagazínu.

Technické údaje:

Vlastní váha

20 kg

Dovolené zatížení

30 kg

Maximální dovolená rychlost

70 km/h

Objem ložného prostoru

103,6 dm3

Pneumatika

12" x 4"

Tlak v pneumatice

1,0 - 1,2 atp

Maximální výška

640 mm

Maximální šířka

620 mm

Vzdálenost osy kola návěsu od osy zadního kola motocyklu

1 360 mm

Klady:

- 103,6 dm3 pohromadě ( Naskládali jsme tam tři motorkářský bundy, troje kalhoty a dvoje boty. )

- není problém se prodírat zácpou ( V Janově jsem projel všude, kde se vešel skůtr. )

- vzhled ( Pokud máte motorku, ke které se trošku hodí. )

- je vodotěsný ( Voda se mi do něj ještě nedostala ani při jízdě v prudkém dešti. )

Zápory:

- zhorší se jízdní vlastnosti ( Musí se jezdit bez prudkých manévrů, jinak to s motorkou dost mává. Při plynulém naklápění se s ním dá jet docela ostře a do poměrně velkých náklonů. Velký vliv má dotažení kloubů, přetížení a umístění těžších věcí, které by měly být co nejníže. Pokud začne foukat vítr nebo se zhorší kvalita silnice, je to s vozíkem hodně znát a musí se zpomalit. )

- klesne maximální rychlost ( Pokud jsou příznivé podmínky, dá se držet cestovní rychlost 100 až 110 km/h. )

- hůř se s ním couvá ( Pokud umíte couvat s károu, nebudete mít větší problémy. )

- motorka je s ním trochu delší ( Při zařazování mezi auta nebo při parkování. )

Fotky:

           

           

           

Jawa 350