PAv 40
PAv 40 je jednokolový návěsný vozík za motorku. Mohou ho tahat motorky o zdvihovém objemu nad 170 ccm. Vozík musí mít stejnou SPZ jako motorka, protože SPZ motorky není přes vozík vidět.
Vyráběl se PAv 40 a PAv 41, nevím jak se přesně lišily. Některé detaily se měnily v průběhu výroby i na PAvu 40.
Můj vozík je z roku 1965. Má odpružení zadního kola provedeno tlačnými pružinami a sundavací víko.
Některé vozíky mají odpružení zadního kola gumovými bloky, víko na pantu a zahrádku.
Dnes se výrobou podobných vozíků zabývají firmy Kobras a Veraal.
Spoustu užitečných informací najdete na MotoMagazínu.
Technické údaje:
Vlastní váha |
20 kg |
Dovolené zatížení |
30 kg |
Maximální dovolená rychlost |
70 km/h |
Objem ložného prostoru |
103,6 dm3 |
Pneumatika |
12" x 4" |
Tlak v pneumatice |
1,0 - 1,2 atp |
Maximální výška |
640 mm |
Maximální šířka |
620 mm |
Vzdálenost osy kola návěsu od osy zadního kola motocyklu |
1 360 mm |
Klady:
- 103,6 dm3 pohromadě ( Naskládali jsme tam tři motorkářský bundy, troje kalhoty a dvoje boty. )
- není problém se prodírat zácpou ( V Janově jsem projel všude, kde se vešel skůtr. )
- vzhled ( Pokud máte motorku, ke které se trošku hodí. )
- je vodotěsný ( Voda se mi do něj ještě nedostala ani při jízdě v prudkém dešti. )
Zápory:
- zhorší se jízdní vlastnosti ( Musí se jezdit bez prudkých manévrů, jinak to s motorkou dost mává. Při plynulém naklápění se s ním dá jet docela ostře a do poměrně velkých náklonů. Velký vliv má dotažení kloubů, přetížení a umístění těžších věcí, které by měly být co nejníže. Pokud začne foukat vítr nebo se zhorší kvalita silnice, je to s vozíkem hodně znát a musí se zpomalit. )
- klesne maximální rychlost ( Pokud jsou příznivé podmínky, dá se držet cestovní rychlost 100 až 110 km/h. )
- hůř se s ním couvá ( Pokud umíte couvat s károu, nebudete mít větší problémy. )
- motorka je s ním trochu delší ( Při zařazování mezi auta nebo při parkování. )
Fotky: